Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών που περιλαμβάνει ειδικότερα τις παρακάτω διοικητικές ενότητες :
- Τμήμα Προϋπολογισμού, Λογιστηρίου και Οικονομικής Πληροφόρησης
- Τμήμα Εσόδων και Περιουσίας
- Τμήμα Ταμειακής Υπηρεσίας
Η Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών είναι αρμόδια για την αποτελεσματική τήρηση των οικονομικών προγραμμάτων λειτουργίας του Δήμου, τη σωστή απεικόνιση των οικονομικών πράξεων και τη διαχείριση των εσόδων και δαπανών του, καθώς και τη διασφάλιση και αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας (άρθρα 82, 83 & 84 ΒΔ.1959). Συγχρόνως, η διεύθυνση μεριμνά για την αποτελεσματική διενέργεια όλων των νόμιμων διαδικασιών που απαιτούνται για την προμήθεια υλικών, εξοπλισμού και υπηρεσιών του Δήμου.
Στη Διεύθυνση υπάγονται διοικητικά και τα αποκεντρωμένα Γραφεία Οικονομικών Θεμάτων στις επιμέρους δημοτικές ενότητες.
Οι αρμοδιότητες των επί μέρους οργανωτικών μονάδων της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών είναι οι εξής:
-
Αρμοδιότητες Τμήματος Προϋπολογισμού, Λογιστηρίου και Οικονομικής Πληροφόρησης
(διαβάστε περισσότερα)α1. Εκτέλεση Προϋπολογισμού (άρθρα 82,83)
- Ελέγχει την νομιμότητα και προσυπογράφει την πρόταση ανάληψης των εκτελούμενων έργων, προμηθειών, εργασιών κλπ που εκδίδονται από τις υπηρεσίες του δήμου ενώ ο Προϊστάμενος της Δ/νσης προσυπογράφει την Απόφαση Ανάληψης Δαπάνης
- Μεριμνά για την τήρηση του συστήματος κατάρτισης των Προϋπολογισμών του Δήμου.
- Συνεργάζεται με τις επιμέρους δημοτικές υπηρεσίες για την παροχή οικονομικών στοιχείων, κατευθύνσεων και προτύπων που θα επιτρέπουν την κατάρτιση από τις υπηρεσίες των προϋπολογισμών τους σε συνάρτηση με τα αντίστοιχα προγράμματά τους.
- Συγκεντρώνει τους επιμέρους προϋπολογισμούς των υπηρεσιών και διαμορφώνει και εισηγείται τους συνολικούς Προϋπολογισμούς του Δήμου προς έγκριση από τα αρμόδια όργανα.
- Παρακολουθεί την εκτέλεση των Προϋπολογισμών, επισημαίνει τις αποκλίσεις μεταξύ απολογιστικών και προϋπολογιστικών μεγεθών, μεριμνά για την ερμηνεία των αποκλίσεων και εισηγείται τις αναγκαίες διορθωτικές ενέργειες.
- Συνεργάζεται με τις υπόλοιπες υπηρεσίες του Δήμου για την τήρηση των διαδικασιών αμφίδρομης ενημέρωσης και ροής των οικονομικών πληροφοριών που σχετίζονται με την εκτέλεση και την αναθεώρηση των προϋπολογισμών κάθε υπηρεσίας.
α2. Διπλογραφικού και Ισολογισμού
- Τηρεί το απλογραφικό και διπλογραφικό λογιστικό σύστημα (Γενική και αναλυτική λογιστική) όπως αυτό ισχύει στους ΟΤΑ ακολουθώντας τις γενικές αρχές της μηχανογραφικής τήρησης των βιβλίων.
- Ελέγχει και ταξινομεί τα απολογιστικά στοιχεία του δήμου για να συντάξει τον Ισολογισμό, την Γενική Εκμετάλλευση και τα Αποτελέσματα Χρήσης ώστε μετά από τον έλεγχο από τον Ορκωτό Λογιστή και την έκθεση της οικονομικής επιτροπής να τα υποβάλει στο δημοτικό συμβούλιο.
- Φροντίζει για την απογραφή των περιουσιακών στοιχείων και των αποθεμάτων (πάγια, αναλώσιμα, απαιτήσεις, υποχρεώσεις κ.τ.λ.) κάθε έτος και ενημερώνει το αρχείο απογραφών με τις συναρμόδιες υπηρεσίες
- Παρακολουθεί και ελέγχει τη λογιστική συμφωνία των δοσοληπτικών λογαριασμών με τράπεζες, προμηθευτές, πιστωτές και άλλους συναλλασσομένους με τον Δήμο , καθώς και των δοσοληπτικών λογαριασμών με τα νομικά πρόσωπα και τα ιδρύματα του Δήμου.
- Μεριμνά για την παροχή κάθε είδους στοιχείων που ζητούνται από Δημόσιες/Ελεγκτικές Υπηρεσίες σύμφωνα με τις διαδικασίες που ισχύουν εκάστοτε.
- Τηρεί το αρχείο των παγίων κινητών περιουσιακών στοιχείων του Δήμου (μηχανήματα , οχήματα, συσκευές, εξοπλισμός κλπ.) και παρακολουθεί την κατανομή των παγίων αυτών στις υπηρεσίες του Δήμου με τις συναρμόδιες υπηρεσίες
- Μεριμνά για την τήρηση των διαδικασιών των περιοδικών απογραφών των κάθε είδους υλικών και εξοπλισμού του Δήμου.
α3. Λογιστηρίου Εκκαθάρισης Δαπανών
- Τηρεί τα αρχεία των κάθε είδους παραστατικών που απαιτούνται για την ενημέρωση του συστήματος λογιστικής απεικόνισης των οικονομικών πράξεων του Δήμου.
- Εκκαθαρίζει τις δαπάνες σύμφωνα με τις διατάξεις του Δ.Κ.Κ. και του περί Οικονομικής Διοίκησης και Λογιστικού των Δήμων και εκδίδει τις χρηματικές εντολές πληρωμής προς το Ταμείο μετά από συγκέντρωση και έλεγχο της νομιμότητας και πληρότητας των δικαιολογητικών και των παραστατικών στοιχείων κάθε δαπάνης καθώς και την ύπαρξη ανάλογης πίστωσης στον προϋπολογισμό. Τα χρηματικά εντάλματα φέρουν στο στέλεχος την μονογραφή του εκδίδοντος αυτά υπαλλήλου, με την έννοια της πιστής μεταφοράς των ποσών και τον έλεγχο των παραστατικών.
- Παρακολουθεί τις υποχρεωτικές και άλλες δαπάνες που απορρέουν από συμβάσεις, δάνεια, και εκδίδει τα χρηματικά εντάλματα μέσα στις νόμιμες προθεσμίες (ενοίκια, λογαριασμοί ΔΕΗ, Ο.Τ.Ε., εισφορές σε συνδέσμους, ταμεία κλπ).
- Τηρεί βιβλίο παράδοσης των χρηματικών ενταλμάτων στην ταμειακή υπηρεσία για πληρωμή μετά τον έλεγχο από την υπηρεσία Παρέδρου
- Τηρεί τα αναγκαία λογιστικά βιβλία ή φύλλα αν είναι μηχανογραφημένα σύμφωνα με το λογιστικό .
- Παρακολουθεί τα ειδικά συστήματα λογιστικής και οικονομικής διαχείρισης Προγραμμάτων και Έργων στα οποία συμμετέχει ο Δήμος και που χρηματοδοτούνται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ή και από ευρωπαϊκούς ή διεθνείς πόρους τα οποία τροφοδοτούνται με στοιχεία που καταχωρούνται από τη Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών.
- Τηρεί το αρχείο συμβάσεων των υποχρεωτικών δαπανών που αναθέτει ο Δήμος. Παραλαμβάνει και ελέγχει τα κάθε φύσης παραστατικά που απαιτούνται κατά περίπτωση για την πληρωμή των οφειλών του Δήμου στους αντίστοιχους δικαιούχους και ελέγχει την ύπαρξη των προϋποθέσεων για τη διενέργεια πληρωμών του Δήμου με βάση τις διατάξεις των αντιστοίχων συμβάσεων.
- Ελέγχει την πρόβλεψη των οφειλών στους αντίστοιχους κωδικούς του προϋπολογισμού του Δήμου και ελέγχει την επάρκεια των αντίστοιχων πιστώσεων.
α4. Μισθοδοσίας
- Διαχειρίζεται, το πρόγραμμα μισθοδοσίας γενικά.
- Προβαίνει στις απαραίτητες εισαγωγές στοιχείων μισθοδοσίας, στις διορθώσεις και ενημερώσεις των αρχείων μισθοδοσίας, στην συντήρηση των αρχείων αυτών και στην έκδοση της μισθοδοσίας.
- Μεριμνά για την συντήρηση και παραμετροποίηση του προγράμματος μισθοδοσίας
- Συντάσσει μηχανογραφημένες τις μισθοδοτικές καταστάσεις του τακτικού και εκτάκτου προσωπικού σύμφωνα με τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας σε συνεργασία με το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού.
- Τηρεί ηλεκτρονικό αρχείο των μισθοδοτικών καταστάσεων όλου του προσωπικού.
- Μεριμνά για την παραλαβή από το ΙΚΑ και την απόδοση στις διάφορες υπηρεσίες του Δήμου, των Ατομικών Δελτίων Εισφορών του προσωπικού του Δήμου.
- Εκδίδει τις καταστάσεις των διαφόρων ασφαλιστικών ταμείων, για την Ταμειακή Υπηρεσία.
- Εκδίδει τα χρηματικά εντάλματα μισθοδοσίας και υποβάλει τα απαιτούμενα στοιχεία στην Ενιαία Αρχή Πληρωμών
- Συγκεντρώνει τα στοιχεία μεταβολών και των αντιστοίχων καταβληθέντων παροχών ή καταλογισθέντων ποσών προς το προσωπικό του Δήμου, που έχουν επίδραση στην διαμόρφωση των αμοιβών του και μεριμνά για την έκδοση των μισθολογικών καταστάσεων, εκδίδει και παρακολουθεί τα εντάλματα μισθοδοσίας για την πληρωμή των αμοιβών.
- Συντάσσει και υποβάλλει ηλεκτρονικά της Α.Π.Δ. του προσωπικού Ιδιωτικού δικαίου για την απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών.
- Μεριμνά για τη έκδοση βεβαιώσεων καταβληθεισών αμοιβών προς το προσωπικό του Δήμου και για τον υπολογισμό και την απόδοση προς τα ασφαλιστικά ταμεία των αντιστοίχων ασφαλιστικών εισφορών.
- Αρμοδιότητες Τμήματος Εσόδων και Περιουσίας (διαβάστε περισσότερα)
β1. Βεβαίωσης Δημοτικών Τελών, Φόρων και Προστίμων
- Συγκεντρώνει στοιχεία για την εξακρίβωση των υπόχρεων και του ύψους των χρηματικών υποχρεώσεων προς τον Δήμο των φυσικών και νομικών προσώπων για φόρους, εισφορές, τέλη, δικαιώματα που περιοδικά πρέπει να καταβάλλονται στο Δήμο με βάση τις ισχύουσες εκάστοτε διατάξεις της νομοθεσίας.
- Ελέγχει την ακρίβεια των μεγεθών με βάση τα οποία υπολογίζονται το ύψος ανά υπόχρεο των προηγούμενων φόρων, εισφορών, τελών, δικαιωμάτων κλπ.
- Δημιουργεί και τηρεί αρχεία υπόχρεων για την καταβολή των επιμέρους ποσών που αποτελούν τακτικά έσοδα του Δήμου.
- Επεξεργάζεται στοιχεία και υπολογίζει περιοδικά το ύψος των οφειλομένων ποσών κατά κατηγορία προσόδου και υπόχρεο. Καταρτίζει βεβαιωτικούς καταλόγους υπόχρεων και αντίστοιχων οφειλόμενων ποσών κατά κατηγορία προσόδου.
- Μεριμνά για την ενημέρωση των υπόχρεων για την καταβολή των προηγουμένων οφειλομένων ποσών και μεριμνά για την τήρηση των διαδικασιών που ισχύουν για τις προσφυγές των υπόχρεων όταν αμφισβητούν το ύψος των οφειλόμενων ποσών.
- Οριστικοποιεί τους βεβαιωτικούς καταλόγους μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών των τυχόν προσφυγών για την εκτέλεση των αντιστοίχων εισπράξεων.
- Χορηγεί βεβαιώσεις για την ηλεκτροδότηση των ακινήτων και καταγράφει τα νέα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα.
- Ελέγχει σε συνεργασία με τις αρμόδιες επιτροπές ελέγχου, τα στοιχεία σε ότι αφορά την επιφάνεια των ακινήτων, την δραστηριότητα (χρήση) των επαγγελματικών χώρων για την επιβολή του σωστού συντελεστή δημοτικών τελών.
- Μεριμνά για την επιβολή και είσπραξη του τέλους ακίνητης περιουσίας (ΤΑΠ). Χορηγεί βεβαιώσεις ΤΑΠ. Βεβαιώνει με φορολογικό κατάλογο τα τέλη για τα ακίνητα που είναι εκτός σχεδίου και τα μη ηλεκτροδοτούμενα εντός σχεδίου ακίνητα
- Εκτελεί τις προπαρασκευαστικές εργασίες για την εισαγωγή των προσφυγών για συζήτηση στις φορολογικές επιτροπές και παρακολουθεί αυτές που εκκρεμούν στα Διοικητικά δικαστήρια.
- Εκδίδει και κοινοποιεί αποσπάσματα των βεβαιωτικών καταλόγων και μεριμνά για την έκδοση (αρμοδίως) και την κοινοποίηση αποφάσεων καταλογισμού ή επιβολής προστίμου σε περιπτώσεις παραβάσεως των φορολογικών διατάξεων και κανονισμών.
- Παραλαμβάνει τις εκθέσεις ελέγχου αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστων χώρων, αυθαίρετης διαφήμισης, τον καταλογισμό δαπάνης λόγω ζημιάς, τις παραβάσεις Κ.Ο.Κ. και ότι άλλο σχετικό με παραβάσεις από το αρμόδιο γραφείο ή την Δημοτική Αστυνομία και εκτελεί κάθε εργασία για την επιβολή και είσπραξη των αναλογούντων προστίμων.
- Εκτελεί κάθε εργασία που αφορά την επιστροφή αχρεωστήτως εισπραχθέντων φόρων, τελών, εισφορών και δικαιωμάτων και αποστέλλει τα απαραίτητα δικαιολογητικά στο λογιστήριο για ενταλματοποίηση της δαπάνης.
- Εκδίδει τα οίκοθεν βεβαιωτικά σημειώματα για οφειλές που προκύπτουν από την προσκύρωση ή ρυμοτόμηση εδαφικών εκτάσεων.
- Εκτελεί κάθε εργασία που αναφέρεται στη βεβαίωση των δικαιωμάτων των Νεκροταφείων, με τα στοιχεία που προσκομίζονται από το Τμήμα Κοιμητηρίων.
β2. Αξιοποίησης Δημοτικής Περιουσίας και Κληροδοτημάτων
- Παραλαμβάνει τα αρχεία της δημοτικής ακίνητης περιουσίας σε ηλεκτρονική και φυσική μορφή (φάκελοι με στοιχεία περιγραφικά και ιδιοκτησιακά έγγραφα) από την Τεχνική υπηρεσία.
- Μεριμνά για την διερεύνηση μεθόδων αξιοποίησης της δημοτικής ακίνητης περιουσίας και διατυπώνει σχετικές εισηγήσεις προς τα αρμόδια όργανα του Δήμου.
- Μεριμνά για την προώθηση της αξιοποίησης της δημοτικής ακίνητης περιουσίας σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις του Δήμου και τη διαχείριση της εκμετάλλευσης της δημοτικής ακίνητης περιουσίας (πχ. κατάρτιση συμβάσεων μισθώσεων, μέριμνα είσπραξης μισθωμάτων κλπ.).
- Τηρεί τις διαδικασίες που σχετίζονται με την αποδοχή και την αξιοποίηση των δωρεών και των κληροδοτημάτων προς τον Δήμο, σύμφωνα με τους αντιστοίχους όρους.
- Τηρεί το αρχείο των κληροδοτημάτων του δήμου και μεριμνά για την αξιοποίηση των ακινήτων αυτών. Φροντίζει για την προκήρυξη των υποτροφιών σε συνεργασία με το αρμόδιο γραφείο της Περιφερειακής Διοίκησης Μακεδονίας- Θράκης. Τηρεί το μητρώο των υποτρόφων και παρακολουθεί την εφαρμογή των υποχρεώσεων σύμφωνα με τους όρους της προκήρυξης.
Πέραν των Διοικητικών- Οικονομικών υπαλλήλων το τμήμα θα στελεχωθεί και με τεχνικούς υπαλλήλους ΠΕ και ΤΕ μηχανικούς και θα παρέχεται υποστήριξη για αρμοδιότητες του τμήματος και μεταξύ άλλων για εμβαδομέτρηση κατοικιών – καταστημάτων και εν γένει κτισμάτων για τον προσδιορισμό δημοτικών τελών, ΤΑΠ, κλπ., επίσης θα παρέχεται υποστήριξη.
- Αρμοδιότητες Τμήματος Ταμειακής Υπηρεσίας (διαβάστε περισσότερα)
γ1. Αρμοδιότητες Προϊσταμένου
- Το Τμήμα αυτό λειτουργεί κάτω από την ενιαία εποπτεία του Δημοτικού Ταμία ο οποίος με προσωπική ευθύνη διεξάγει μαζί με τα ειδικά οριζόμενα διαχειριστικά εισπρακτικά όργανα την ταμειακή υπηρεσία του Δήμου όπως ορίζουν οι διατάξεις του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα και οι διατάξεις περί Οικονομικής Διοικήσεως και Λογιστικού των Δήμων και ειδικότερα:
- Κατευθύνει και ελέγχει τα υπαγόμενα σ’αυτόν όργανα. Είναι υπεύθυνος για την φύλαξη της περιουσίας σε μετρητά, χρεόγραφα και κινητές αξίες του Δήμου, καθώς και για την φύλαξη και διατήρηση των διαφόρων παρακαταθηκών και εγγυήσεων εν γένει.
- Εποπτεύει την τήρηση των από προβλεπομένων από τις οικείες διατάξεις λογιστικών και ταμειακών βιβλίων, παρακολουθεί την όλη κίνηση των Εσόδων και Εξόδων, ευθυνόμενος για κάθε παρατυπία ή παράλειψη και ρυθμίζει τα της χρηματικής διαχειρίσεως των διαχειριστικών και εισπρακτικών οργάνων.
- Εισηγείται τα θέματα που ανήκουν στην αρμοδιότητά του γραφείου, ενεργεί την αλληλογραφία αυτού και τηρεί φάκελο των διοικητικών υποθέσεων.
- Εντέλλεται τη λήψη των επιτρεπομένων από το νόμο αναγκαστικών μέτρων εισπράξεως των καθυστερημένων εσόδων του Δήμου.
- Τηρεί τα προβλεπόμενα από το νόμο Λογιστικά βιβλία εξόδων, καταρτίζει τους μηνιαίους και ετήσιους λογαριασμούς της διαχείρισης των εξόδων, συντάσσει τους στατιστικούς πίνακες που υποβάλλονται σε διάφορες υπηρεσίες, συγκεντρώνει τα στοιχεία που απαιτούνται για τον ετήσιο απολογισμό εσόδων-εξόδων και τα υποβάλλει στο τμήμα προϋπολογισμού-απολογισμού και στη δημαρχιακή επιτροπή για την υποβολή τους μετά από προέλεγχο στο δημοτικό συμβούλιο.
- Ενεργεί τις χρηματικές δοσοληψίες μέσω του τραπεζικού συστήματος χειριζόμενος προσωπικά το μπλοκ επιταγών και λοιπές τραπεζικές καταστάσεις.
- Ελέγχει την εισαγωγή των χρημάτων στο τραπεζικό λογαριασμό του δήμου και ζητά την έκδοση αντιστοίχου γραμματίου είσπραξης .
- Ενημερώνει καθημερινά τον δήμαρχο και τον οικονομικό διευθυντή για το χρηματικό υπόλοιπο του δήμου
- Τηρεί βιβλία επιταγών , εσόδων εξόδων τρεχούμενων κλπ σε ηλεκτρονική ή άλλη.
- Παρακολουθεί την κατάρτιση και την εξέλιξη των ταμειακών προγραμμάτων του Δήμου. Μεριμνά για την εφαρμογή των αποφάσεων που σχετίζονται με την κάλυψη των ταμειακών αναγκών του Δήμου.
γ2. Γραφείο Διαχειριστικό (Εισπράξεων-Πληρωμών)
- Παραλαμβάνει καθημερινά τις πραγματοποιούμενες από τους επιμελητές εισπράξεως ημερησίας εισπράξεις.
- Εξοφλεί τα διαβιβαζομενα στο Ταμείο εντάλματα πληρωμής μέσα στα όρια του προϋπολογισμού και μετά από έλεγχο των δικαιολογητικών που ορίζει ο νόμος.
- Επιμελείται την κοινοποίηση των ατομικών ή ειδικών προσκλήσεων προς τους οφειλέτες του δήμου.
- Ενεργεί πριν από κάθε χρηματική κατάθεση εκ μέρους των επιμελητών εισπράξεων έλεγχο των διπλοτύπων εισπράξεων, παραλαμβάνει τις εισπράξεις, εκδίδοντας γραμμάτιο τακτοποιητέων εισπράξεων και παραδίδει αυτές στο δημοτικό Ταμία.
- Εκδίδει τα γραμμάτια εισπράξεως των διαφόρων εσόδων του Δήμου.
- Επιμελείται με τους διατιθεμένους επιμελητές εισπράξεων, την αναγκαστική είσπραξη των οφειλών, και τηρεί τα προβλεπόμενα από το νόμο βιβλία καταχωρήσεως, κατασχέσεων και ενταλμάτων προσωποκρατήσεως .
- Ενεργεί την πίστωση των πληρωσάντων οφειλετών στους χρηματικούς καταλόγους και βεβαιώνει την ενέργεια αυτή στο καθένα από τα οικεία αποσπάσματα καταλόγων.
- Ενεργεί για την απόδοση των υπέρ τρίτων κρατήσεων και τηρεί όλα τα απαραίτητα για το σκοπό αυτό βιβλία.
- Ενεργεί τον έλεγχο των εκδοθέντων και διαβιβασθέντων στο Ταμείο χρηματικών ενταλμάτων και βάσει αυτών, προβαίνει στην πληρωμή των δικαιούχων σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις περί λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων.
- Παραλαμβάνει τις εισπράξεις από του εισπράκτορες του δήμου καθώς και κάθε άλλο έσοδο κατατεθεί με γραμμάτιο είσπραξης στο γραφείο εισπράξεων.
- Διεξάγει κάθε εργασία που σχετίζεται με την επιμέλεια βεβαιώσεως είσπραξης των εσόδων του Δήμου εντός και εκτός Δημοτικού Καταστήματος βάσει οίκοθεν εντολών ή βεβαιωτικών χρηματικών καταλόγων. Εισπράττει με τα αρμόδια όργανα του όλα τα έσοδα σύμφωνα με τον νόμο και τηρεί όλα τα βιβλία που προβλέπονται από το λογιστικό.
- Καλεί τους φορολογούμενους για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων τους και ασκεί τα αναγκαστικά μέτρα για την είσπραξη των εσόδων.
- Ελέγχει τους χρηματικούς τίτλους που διαβιβάζονται στο Ταμείο από τις αρμόδιες Υπηρεσίες και εκδίδει το αποδεικτικό παραλαβής εισπρακτέων εσόδων.
- Μεριμνά για την παρακράτηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων και αποδίδει αυτές.
- Παρακολουθεί και μεριμνά για την εκπλήρωση όλων των φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων του Δήμου.
- Τηρεί όλα τα βιβλία που προβλέπονται από το λογιστικό των δήμων.
γ3. Αρμοδιότητες Επιμελητών Εισπράξεων
- Επιμελείται την είσπραξη των δημοτικών φόρων, τελών, και δικαιωμάτων κατόπιν εγγράφων εντολών του δημοτικού ταμία και βάσει αντιγράφων ή αποσπασμάτων χρηματικών καταλόγων που έχουν κυρωθεί (βεβαιωθεί) ή την είσπραξη φόρων, τελών κλπ που η βεβαίωση συντελείται με την είσπραξη κατόπιν ενυπόγραφου σημειώματος (βεβαιωτικό σημείωμα ) της αρμόδιας δημοτικής αρχής ή υπηρεσίας. Η είσπραξης αυτών ενεργείται αποκλειστικά και μόνο με την έκδοση διπλοτύπων αποδείξεων αρμοδίως θεωρημένων και παραδιδομένων. Τα διπλότυπα φέρουν ιδιαίτερη σειρά σε κάθε δημοτική ενότητα.
- Τα εισπραττόμενα έσοδα της ημέρας παραδίδονται από τους εισπράκτορες πριν την αναχώρηση τους από το ταμείο στο τέλος του ωραρίου στον διαχειριστή ή κατατίθενται στον τραπεζικό λογαριασμό του δήμου.
- Τηρεί τις αντίστοιχες διαδικασίες και εκδίδει βεβαιώσεις που σχετίζονται με την είσπραξη διαφόρων τελών, δικαιωμάτων ή εισφορών.