Οι αρμοδιότητες των επί μέρους οργανικών μονάδων που είναι εγκατεστημένες στη Δημοτική Κοινότητα Πυλαίας είναι οι εξής:
- Α. Τμήμα Διοικητικών και Οικονομικών Θεμάτων (διαβάστε περισσότερα)
Υπαγόμενο και ελεγχόμενο κατά λόγω αρμοδιότητας στον αντίστοιχο προϊστάμενο Διεύθυνσης.
α1. Διοικητικών θεμάτων
- Παρέχει γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη προς τον Αντιδήμαρχο που εποπτεύει τις υπηρεσίες της δημοτικής ενότητας και προς τα Τμήματά της (τήρηση πρωτοκόλλου, διεκπεραίωση και αρχειοθέτηση αλληλογραφίας, θέματα προσωπικού κλπ).
- Εισηγείται βελτιώσεις και παρακολουθεί την εφαρμογή όλων των διαδικασιών που σχετίζονται με την απασχόληση των εργαζομένων στις υπηρεσίες της δημοτικής ενότητας, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις (τήρηση ωραρίου, έγκριση και πραγματοποίηση υπερωριών κλπ).
- Συγκεντρώνει τα στοιχεία απασχόλησης και τις μεταβολές των στοιχείων των εργαζομένων στις υπηρεσίες της δημοτικής ενότητας που επηρεάζουν τις αμοιβές τους και ενημερώνει έγκαιρα τις αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες, ώστε να προωθείται έγκαιρα η πληρωμή των εργαζομένων και η απόδοση των ασφαλιστικών εισφορών.
- Μεριμνά για τη λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου της δημοτικής ενότητας.
- Ενημερώνει και πληροφορεί τους πολίτες για τις ενέργειες που απαιτούνται για τη διεκπεραίωση διοικητικών υποθέσεων σχετικών με τις κεντρικές δημοτικές υπηρεσίες.
- Παραλαμβάνει αιτήσεις πολιτών για την διεκπεραίωση υποθέσεών τους από τις κεντρικές υπηρεσίες, ελέγχει την πληρότητά τους και διαβιβάζει πλήρεις τους φακέλους των υποθέσεων των πολιτών στην αρμόδια για την διεκπεραίωσή τους δημοτική υπηρεσία με οποιονδήποτε πρόσφορο τρόπο.
- Παραλαμβάνει από τις αρμόδιες κεντρικές υπηρεσίες τα τελικά έγγραφα που έχουν ζητηθεί από τους πολίτες και μεριμνά για την παράδοσή τους στους πολίτες.
- Υποδέχεται και διαχειρίζεται τα παράπονα και τις προτάσεις των πολιτών για βελτιώσεις των διοικητικών διαδικασιών του Δήμου.
- Εκτελεί κάθε εργασία που έχει σχέση με την προετοιμασία και τη διεξαγωγή των βουλευτικών και των Δημοτικών εκλογών, όπως αυτές προβλέπονται από την ισχύουσα κάθε φορά, εκλογική νομοθεσία.
Αστικής και δημοτικής κατάστασης
- Χορηγεί άδειες πολιτικού γάμου και μεριμνά για την τέλεση των γάμων αυτών.
- Εκδίδει κάθε είδους πιστοποιητικά ατομικής και οικογενειακής κατάστασης και πλησιεστέρων καθώς και τις μεταβολές που προκύπτουν από τα τηρούμενα στοιχεία.
- Τηρεί, σε τοπικό επίπεδο, τις υποχρεώσεις για το Δήμο που προκύπτουν από την ισχύουσα νομοθεσία περί ιθαγένειας, αλλοδαπών και μετανάστευσης.
Γραφείο Ληξιαρχείου
- Τηρεί και ενημερώνει τα ληξιαρχικά βιβλία και αρχεία, στα οποία καταχωρούνται τα ληξιαρχικά γεγονότα που συμβαίνουν στην περιφέρεια του Δήμου (γεννήσεις, γάμοι, θάνατοι) καθώς και κάθε μεταγενέστερο γεγονός που συνδέεται με αυτά (π.χ. διαζύγια), σύμφωνα με τις ισχύουσες θεσμοθετημένες διαδικασίες.
- Τηρεί αρχεία επισήμων εγγράφων ληξιαρχικών γεγονότων.
- Εκδίδει αποσπάσματα των ληξιαρχικών πράξεων ή άλλα θεσμοθετημένα πιστοποιητικά.
- Ενημερώνει το Τμήμα Δημοτικής Κατάστασης και τα αντίστοιχα Τμήματα άλλων Δήμων για τα ληξιαρχικά γεγονότα που επηρεάζουν τα στοιχεία των μητρώων / αρχείων που τηρούνται στα Τμήματα αυτά.
- Συνεργάζεται με Ληξιαρχεία άλλων Δήμων σε περιπτώσεις μεταβολών ή προσθήκης ληξιαρχικών πράξεων που βρίσκονται καταχωρημένες εκεί.
Υποστήριξης πολιτικών οργάνων
- Παρέχει γραμματειακή και διοικητική υποστήριξη προς τα πολιτικά όργανα της δημοτικής ενότητας.
α2. Οικονομικών θεμάτων
Οικονομικής Πληροφόρησης- Προϋπολογισμού
- Συνεργάζεται με τις επιμέρους υπηρεσίες της δημοτικές ενότητας για την παροχή οικονομικών στοιχείων για την κατάρτιση των προϋπολογισμών των δημοτικών ενοτήτων σε συνάρτηση με τα αντίστοιχα προγράμματά του δήμου.
- Μεριμνά για την σύνταξη και υποβολή στα αρμόδια όργανα τα περιοδικά οικονομικά απολογιστικά στοιχεία, σύμφωνα με το σύστημα οικονομικής πληροφόρησης που εφαρμόζει ο Δήμος.
- Φροντίζει για την απογραφή των περιουσιακών στοιχείων και των αποθεμάτων (πάγια, αναλώσιμα, απαιτήσεις, υποχρεώσεις κ.τ.λ.) κάθε έτος και ενημερώνει το αρχείο απογραφών.
- Τηρεί τα αρχεία των κάθε είδους παραστατικών και της παγίας προκαταβολής της δημοτικής ενότητας που απαιτούνται για την ενημέρωση του συστήματος λογιστικής απεικόνισης των οικονομικών πράξεων του Δήμου.
- Τηρεί το αρχείο των παγίων κινητών περιουσιακών στοιχείων του Δήμου (μηχανήματα, οχήματα, συσκευές, εξοπλισμός κλπ.) και παρακολουθεί την κατανομή των παγίων αυτών στις υπηρεσίες του Δήμου.
- Τηρεί τις διαδικασίες χαρακτηρισμού υλικών ως αχρήστων ή ως υλικών που πλεονάζουν και τήρηση των διαδικασιών καταστροφής, απομάκρυνσης ή εκποίησής τους.
- Μεριμνά για την τήρηση των διαδικασιών των περιοδικών απογραφών των κάθε είδους υλικών και εξοπλισμού του Δήμου.
Βεβαίωσης Δημοτικών Τελών, Φόρων και Προστίμων
- Συγκεντρώνει στοιχεία για την εξακρίβωση των υπόχρεων και του ύψους των χρηματικών υποχρεώσεων προς τον Δήμο των φυσικών και νομικών προσώπων για φόρους, εισφορές, τέλη, δικαιώματα που περιοδικά πρέπει να καταβάλλονται στο Δήμο με βάση τις ισχύουσες εκάστοτε διατάξεις της νομοθεσίας.
- Τηρεί τις αντίστοιχες διαδικασίες και εκδίδει βεβαιώσεις που σχετίζονται με την είσπραξη διαφόρων τελών, δικαιωμάτων ή εισφορών.
- Χορηγεί βεβαιώσεις για την ηλεκτροδότηση των ακινήτων και καταγράφει τα νέα ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα.
- Ελέγχει σε συνεργασία με την τεχνική υπηρεσία και την αρμόδια επιτροπή ελέγχου, τα στοιχεία σε ότι αφορά την επιφάνεια των ακινήτων, την δραστηριότητα (χρήση) των επαγγελματικών χώρων για την επιβολή του σωστού συντελεστή δημοτικών τελών.
- Μεριμνά για την επιβολή και είσπραξη του τέλους ακίνητης περιουσίας (ΤΑΠ). Χορηγεί βεβαιώσεις ΤΑΠ. Βεβαιώνει με φορολογικό κατάλογο τα τέλη για τα ακίνητα που είναι εκτός σχεδίου και τα μη ηλεκτροδοτουμενα εντός σχεδίου ακίνητα
- Παραλαμβάνει τις εκθέσεις ελέγχου αυθαίρετης κατάληψης κοινόχρηστων χώρων, αυθαίρετης διαφήμισης, τον καταλογισμό δαπάνης λόγω ζημιάς, τις παραβάσεις Κ.Ο.Κ. και ότι άλλο σχετικό με παραβάσεις από το αρμόδιο γραφείο ή την Δημοτική Αστυνομία και εκτελεί κάθε εργασία για την επιβολή και είσπραξη των αναλογούντων προστίμων.
- Ασχολείται με την διαχείριση των νεκροταφείων όσον αφορά την χρέωση των τελών ταφής, την διάρκεια ταφής, την φύλαξη των οστών κλπ.
- Μεριμνά για τη σύνταξη του βεβαιωτικού καταλόγου τελών Νεκροταφείων για τη Δημοτική ενότητα.
- Τηρεί τα προβλεπόμενα από το νόμο και τον οικείο Κανονισμό του Δήμου Βιβλία.
- Υποδεικνύει κάθε μέτρο που θεωρεί αναγκαίο για την βελτίωση της καταστάσεως των Νεκροταφείων.
Επιμελητών Εισπράξεων
Το γραφείο που λειτουργεί κάτω από την ενιαία εποπτεία του Δημοτικού Ταμία- Επιμελείται την είσπραξη των δημοτικών φόρων, τελών, και δικαιωμάτων κατόπιν εγγράφων εντολών του δημοτικού ταμία και βάσει αντιγράφων ή αποσπασμάτων χρηματικών καταλόγων που έχουν κυρωθεί (βεβαιωθεί) ή την είσπραξη φόρων, τελών κλπ που η βεβαίωση συντελείται με την είσπραξη κατόπιν ενυπόγραφου σημειώματος (βεβαιωτικό σημείωμα ) της αρμόδιας δημοτικής αρχής ή υπηρεσίας. Η είσπραξης αυτών ενεργείται αποκλειστικά και μόνο με την έκδοση διπλοτύπων αποδείξεων αρμοδίως θεωρημένων και παραδιδομένων. Τα διπλότυπα φέρουν ιδιαίτερη σειρά σε κάθε δημοτική ενότητα.
- Τα εισπραττόμενα έσοδα της ημέρας παραδίδονται από τους εισπράκτορες πριν την αναχώρηση τους από το ταμείο στο τέλος του ωραρίου στον διαχειριστή ή κατατίθενται στον τραπεζικό λογαριασμό του δήμου.
- Β. Γραφείο Καθαριότητας – Ανακύκλωσης (διαβάστε περισσότερα)
Υπαγόμενο στη Διεύθυνση Καθαριότητας-Περιβάλλοντος και Ανακύκλωσης και ελεγχόμενο κατά λόγο αρμοδιότητας στον αντίστοιχο τμηματάρχη.
- Διαμορφώνει τα αναλυτικά περιοδικά προγράμματα και συγκροτεί τα συνεργεία για την αποκομιδή των αστικών απορριμμάτων και των ανακυκλούμενων υλικών, για τον καθαρισμό των οδών και των λοιπών κοινοχρήστων χώρων του Δημοτικού Διαμερίσματος και τη συγκέντρωση των απορριμμάτων σε χώρους μεταφόρτωσης για και την μεταφορά τους στους ΧΥΤΑ ή τα εργοστάσια επεξεργασίας τους.
- Διενεργεί με τα κατάλληλα συνεργεία και τεχνικά μέσα το έργο αποκομιδής των αστικών απορριμμάτων και των ανακυκλούμενων υλικών, του καθαρισμού των οδών και των λοιπών κοινοχρήστων χώρων του Δημοτικού Διαμερίσματος και της συγκέντρωσης των απορριμμάτων σε χώρους μεταφόρτωσης για την μεταφορά τους στους ΧΥΤΑ ή τα εργοστάσια επεξεργασίας τους.
- Μεριμνά για τον σωστό χειρισμό και την διατήρηση σε καλή κατάσταση των οχημάτων και τεχνικών μέσων που χρησιμοποιούν τα συνεργεία καθαριότητας του Γραφείου.
- Συγκροτεί ειδικά συνεργεία και διενεργεί παρεμφερείς εργασίες όπως η περισυλλογή ογκωδών αντικειμένων, ο καθαρισμός από παράνομες αφίσες και διαφημίσεις , ο καθαρισμός εγκαταλελειμμένων οικιών κλπ
- Καταγράφει και συγκεντρώνει καθημερινά στοιχεία για την εκτέλεση των προγραμμάτων αποκομιδής των απορριμμάτων και των ανακυκλούμενων υλικών καθώς και των καθαρισμό των οδών και των λοιπών κοινοχρήστων χώρων.
- Μεριμνά για το πλύσιμο και την διατήρηση σε καλή κατάσταση των κάδων και των απορριμματοδοχείων συγκέντρωσης των απορριμμάτων και των ανακυκλούμενων υλικών.
- Καταγράφει και συγκεντρώνει καθημερινά στοιχεία για την εκτέλεση των προγραμμάτων καθαριότητας του Γραφείου.
- Μελετά την οργάνωση και λειτουργία για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών. Συντονίζει τις ενέργειες των υπηρεσιών του Δημοτικού Διαμερίσματος , μεριμνά για την στελέχωση της υπηρεσίας με απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό και τον απαραίτητο εξοπλισμό (μηχανήματα – εργαλεία – επικοινωνίες) για την καλύτερη αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και εκτάκτων αναγκών με σκοπό την προστασία της ζωής και της προστασίας των πολιτών.
- Φροντίζει για την αντιμετώπιση σε καιρό ειρήνης εκτάκτων αναγκών προερχομένων από σεισμούς , πλημμύρες, πυρκαγιές, ακραία καιρικά φαινόμενα κλπ. για τον αποχιονισμό ,προβλήματα ανθυγιεινών εστιών από στάσιμα νερά κλπ.
- Διαχειρίζεται το στόλο των οχημάτων της Δημοτικής Ενότητας Πυλαίας (απορριμματοφόρα, διάφορα αυτοκινούμενα μηχανήματα, φορτηγά και επιβατηγά οχήματα κλπ) μεριμνώντας για τη στελέχωση τους, την ασφάλισή τους και τον εφοδιασμό με όλα τα σχετικά με την κίνηση έγγραφα.
- Παρακολουθεί και εποπτεύει την κίνηση των οχημάτων του Δημοτικού Διαμερίσματος, την κατανάλωση καυσίμων και την ανάγκη περιοδικής προληπτικής τους συντήρησης.
- Διερευνά τις συνθήκες τυχόν ατυχημάτων και μεριμνά για την αποκατάστασή βλαβών και αποτελεσμάτων ατυχημάτων.
- Σχεδιάζει και εφαρμόζει τα προγράμματα προληπτικής συντήρησης των κάθε είδους οχημάτων και κινητών μηχανημάτων του Δημοτικού Διαμερίσματος .
- Μεριμνά για την αποκατάσταση κάθε είδους βλαβών και την επισκευή των οχημάτων και κινητών μηχανημάτων του Δημοτικού Διαμερίσματος .
- Τηρεί την φυσική αποθήκη ανταλλακτικών και λοιπών υλικών που είναι αναγκαία για τη συντήρηση και την αποκατάσταση βλαβών των οχημάτων και κινητών μηχανημάτων του Δημοτικού Διαμερίσματος.
- Συγκεντρώνει , τηρεί και επεξεργάζεται στοιχεία από την εκτέλεση των λειτουργιών συντήρησης και αποκατάστασης βλαβών των οχημάτων του Δημοτικού Διαμερίσματος και διαμορφώνει και παρακολουθεί σχετικούς δείκτες αποδοτικότητας.
- Γ. Γραφείο Περιβάλλοντος – Πρασίνου (διαβάστε περισσότερα)
Υπαγόμενο στη Διεύθυνση Καθαριότητας-Περιβάλλοντος και Ανακύκλωσης και ελεγχόμενο κατά λόγο αρμοδιότητας στον αντίστοιχο τμηματάρχη.
- Το γραφείο φροντίζει την διαχείριση ,ανάπτυξη και τη προστασία του πρασίνου των πλατειών, νησίδων, τριγώνων , πεζοδρόμων και δενδροστοιχιών , επιβλέπει και ενημερώνει για την ποιότητα του χλοοτάπητα των γηπέδων και προτείνει του τρόπους συντήρησης η ανακατασκευής. Επίσης συντηρεί αναπτύσσει και εκσυγχρονίζει το αρδευτικό δίκτυο.
- Φροντίζει για το πότισμα των χώρων πρασίνου που στερούνται παροχών. Προγραμματίζει την κίνηση των υδροφόρων. Συντηρεί τις δεξαμενές στα Ο.Τ. και φροντίζει για την πλήρωση τους με νερό.
- Δ. Γραφείο Κοιμητηρίων (διαβάστε περισσότερα)
Υπαγόμενο στη Διεύθυνση Καθαριότητας-Περιβάλλοντος και Ανακύκλωσης και ελεγχόμενο κατά λόγο αρμοδιότητας στον αντίστοιχο τμηματάρχη.
- Ασχολείται με την συντήρηση του Κοιμητηρίου, ήτοι: Συντήρηση και ελαιοχρωματισμό των κτιρίων, συντήρηση διαδρόμων ταφώνων, ανακατασκευή διαδρόμων και κρασπέδων των ταφώνων, τοποθέτηση ταφικών μνημείων (σταυρών), συντήρηση οδών και πλακόστρωτων πεζοδρομίων συντήρηση και επέκταση του δικτύου ύδρευσης και άρδευσης κλπ.
- Ασχολείται με την περιποίηση του πρασίνου των τάφων και των άλλων κοινοχρήστων χώρων του Κοιμητηρίου.
- Μεριμνά για την καθαριότητα των χώρων των Κοιμητηρίων και των Ιερών Ναών, μεριμνώντας παράλληλα για την τήρηση της ευταξίας και της κοσμιότητας του.
- Μεριμνά για την καλή λειτουργία όλων των εγκαταστάσεων.
Μεριμνά για τη φύλαξη των εγκαταστάσεων, ως προς το ωράριο εργασίας των φυλάκων εκδίδεται σχετική κανονιστική απόφαση Δημάρχου.