THE ROLE OF THE REPRESENTATIVE OF THE CITIZEN AND THE COMPANY

featured image

M16 7930 copy

Με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 4623/2019 (Α΄134) επανήλθε σε ισχύ το άρθρο 77 του ν.3852/2010 (Α΄87), με το οποίο θεσπίστηκε και εξειδικεύτηκε ο θεσμός του Συμπαραστάτη του δημότη και της επιχείρησης.

Ο Συμπαραστάτης αποτελεί θεσμό διαμεσολάβησης μεταξύ των πολιτών, των επιχειρήσεων και του Δήμου, αποσκοπώντας στον έγκαιρο εντοπισμό και την αποτελεσματική αντιμετώπιση φαινομένων κακοδιοίκησης, στη διασφάλιση της αμεροληψίας των δημοτικών αρχών και στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του Δήμου.

Ο Συμπαραστάτης δέχεται και διερευνά επώνυμες αναφορές πολιτών ή επιχειρήσεων, με τις οποίες του γνωστοποιούνται φαινόμενα κακοδιοίκησης δημοτικών υπηρεσιών ή δημοτικών νομικών προσώπων. Στις ανωτέρω περιπτώσεις, έργο και αποστολή του Συμπαραστάτη αποτελεί η διαμεσολάβηση μεταξύ του θιγόμενου φυσικού ή νομικού προσώπου και της αρμόδιας υπηρεσίας, καθώς και η λήψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών, προκειμένου να επιλυθεί το καταγγελθέν πρόβλημα. Επικοινωνεί είτε εγγράφως με τις αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου, είτε προφορικά, ενημερώνοντας και στις δύο περιπτώσεις πλήρως τον/την ενδιαφερόμενο/η πολίτη ή επιχείρηση ως προς τις ενέργειες στις οποίες ο ίδιος προέβη. Η ενημέρωση πρέπει υποχρεωτικά να λαμβάνει χώρα, εγγράφως ή προφορικά, εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών.

Με τον τρόπο αυτό ο δημότης ή η επιχείρηση έχει ένα ακόμη μέσο για την ικανοποίηση του αιτήματος του και παράλληλα εγκαθιδρύεται μία μορφή μηχανισμού εσωτερικού ελέγχου, ο οποίος έχει ως στόχο τη διασφάλιση της σύννομης λειτουργίας των υπηρεσιών του δήμου.

Υπογραμμίζεται ότι δικαίωμα υποβολής αναφοράς στον Συμπαραστάτη αναγνωρίζεται μόνο στο πρόσωπο του/της άμεσα θιγόμενου πολίτη – επιχείρησης. Συνεπώς, η ύπαρξη άμεσου έννομου συμφέροντος αποτελεί προϋπόθεση του παραδεκτού της υποβαλλόμενης καταγγελίας, ενώ πρέπει να χαρακτηρίζονται, απαράδεκτες και να τίθενται στο αρχείο οι καταγγελίες που υποβάλλονται για υποθέσεις τρίτων. Σημειώνεται ειδικά ότι δεν υπάρχει δυνατότητα αυτεπάγγελτης διερεύνησης ατομικών υποθέσεων πολιτών.

Ο Συμπαραστάτης έχει υποχρέωση να συντάσσει και να δημοσιεύει ετήσια απολογιστική έκθεση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 77 § 5 του ν. 3852/2010. Η ανωτέρω πρακτική εξυπηρετεί την ανάγκη δημοσιότητας και επικοινωνίας της δράσης των διαμεσολαβητών, καθώς και την ανάγκη επίτευξης διαφάνειας στη δράση τους.

Ο Συμπαραστάτης δύναται να υποβάλει, βάσει των διατάξεων του άρθρου 77 § 5 εδ. γ’ επ. του ν. 3852/2010, ειδικές προτάσεις βελτίωσης της δημοτικής διοίκησης. Οι προτάσεις του αποσκοπούν στη βελτίωση των σχέσεων της δημοτικής διοίκησης με τους διοικουμένους, ενώ εκδίδονται επ’ ευκαιρία σημαντικών φαινομένων κακοδιοίκησης που εντοπίζονται από τον Συμπαραστάτη, συνήθως μέσω των αναφορών που υποβάλλονται αλλά και με οποιοδήποτε άλλο πρόσφορο τρόπο.

Αναλαμβάνω αυτή τη θέση με αίσθημα ευθύνης και ανυπομονώ να συνεισφέρω ουσιαστικά στην επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι συνδημότες μου σε συνεργασία με το Δήμο. Δεσμεύομαι ότι θα ασκήσω τα καθήκοντά μου με αντικειμενικότητα για την εξεύρεση νόμιμων και δίκαιων λύσεων στα θέματα που θα προκύψουν.

Ευχαριστώ θερμά το Δήμο για την πρωτοβουλία του να στηρίξει το θεσμό του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης, καθώς και το Δημοτικό Συμβούλιο για την εμπιστοσύνη και την τιμή που μου έκανε με την εκλογή μου.

Η Συμπαραστάτρια του Δημότη και της Επιχείρησης
Σοφία Παπαδοπούλου
Δικηγόρος παρ’ Εφέταις Θεσσαλονίκης
Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια του Υπουργείου Δικαιοσύνης

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:

ΣΟΦΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
Συμπαραστάτρια του Δημότη και της Επιχείρησης
(υπ’ αριθμ. 232/17-6-2024 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου)
ΑΠ. ΣΑΜΑΝΙΔΗ 21, 55236 ΠΑΝΟΡΑΜΑ – ΔΗΜΑΡΧΕΙΟ
Τηλ.: 2313322038
Email: [email protected]

ΤΡΟΠΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ:

  • Αποστολή μέσω email στην ηλεκτρονική διεύθυνση symparastatis@pilea-hortiatis.gr
  • Αυτοπροσώπως κατά τις ώρες λειτουργίας του γραφείου του Συμπαραστάτη: ΤΡΙΤΗ και ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 09.00 έως 12.00 (ισόγειο Δημαρχείου – Πανόραμα)

Δείτε στα ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΑ ΑΡΧΕΙΑ που ακολουθούν το Έντυπο Υποβολής Καταγγελίας-Αναφοράς.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης
Μετάβαση στο περιεχόμενο