Συνεργασία Σχολικών Επιτροπών Εκπαίδευσης με EduAct

                            
H eduACT,  οργανισμός για την εκπαίδευση του μέλλοντος, την παρούσα χρονική περίοδο “τρέχει” το πρόγραμμα «Σχολείο του Μέλλοντος» (Future School) το οποίο είναι σε πλήρη εξέλιξη στο κέντρο προστασίας ανηλίκων Τσιγγάνων Δενδροποτάμου, σε σχολεία του κολλεγίου Ανατόλια, και σε σχολεία του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη.

Το σημερινό σχολείο
Το σημερινό σχολείο στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης, είναι καθ’ όλα παραδοσιακό. Εμμένοντας στην χρήση ενός άτεγκτου αναλυτικού προγράμματος, ενός και μόνο σχολικού εγχειριδίου, μιας συγκεντρωτικής διοίκησης και εφαρμόζοντας διδακτικές πρακτικές του παρελθόντος, δεν αφήνει περιθώρια ελευθερίας και ευελιξίας στο σχολείο και στους εκπαιδευτικούς για να δημιουργήσουν τους αυριανούς πολίτες.
Σήμερα, τα παραδοσιακά εκπαιδευτικά συστήματα χαρακτηρίζονται από μια δασκαλοκεντρική ή υλοκεντρική μορφή διδασκαλίας, μετατοπίζοντας το κέντρο βάρους της μάθησης έξω από τον ίδιο το μαθητή, ο οποίος νοείται ως ένα δοχείο το οποίο γεμίζει γνώσεις. Ο παθητικός ρόλος του μαθητή, ο ρόλος του δασκάλου ως αυθεντία, η μονολιθικότητα των σχολικών εγχειριδίων και της σχολικής ύλης, η προσκόλληση στους βαθμούς παρά στη γνώση, τα συνεχόμενα τεστ, η παπαγαλία και η αποξένωση μεταξύ μαθητή και δασκάλου, είναι ορισμένα μόνο από τα στοιχεία εκείνα που αποξενώνουν το μαθητή από την εκπαιδευτική διαδικασία, μην αφήνοντας τον να αυτενεργήσει, να δημιουργήσει και να σκεφτεί κριτικά. Η μάθηση επικεντρώνεται στο «τι» θα μάθει κάποιος και οι εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν ουσιαστικά τους μαθητές που έχουν απέναντι τους.

Το σχολείο του μέλλοντος
Ζώντας σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από ραγδαία τεχνολογική ανάπτυξη, παγκοσμιοποίηση της οικονομία, δικτύωση που επιτρέπει την επικοινωνία από μεγάλες αποστάσεις και πληθώρα πληροφοριών, είναι αδιαμφισβήτητο πως ζούμε σε μια διαφορετική εποχή από αυτή στην οποία έζησαν οι γονείς μας. Καθώς η κοινωνία της γνώσης καθορίζει αποφασιστικά το κοινωνικο-οικονομικό και πολιτικό status των διαφόρων χωρών, όλο και περισσότερα κράτη ζητούν από την εκπαίδευση να συμβάλλει αποφασιστικά στην παροχή καλύτερης ποιότητας γνώσεων, δημιουργικής και κριτικής σκέψης, σε συνδυασμό με ομαδική δουλειά. Είναι προφανές λοιπόν, πως μια τέτοια κατάσταση απαιτεί να σκεφτούμε δημιουργικότερα για ένα διαφορετικό μέλλον στην εκπαίδευση.
Σκοπός είναι η συλλογή ιδεών για το σχολείο του μέλλοντος σε επίπεδο μάθησης, διδασκαλίας, υποδομών και διαπροσωπικών σχέσεων, μέσα από την έρευνα που αναλαμβάνει μια ομάδα νεαρών ερευνητών, η οποία παρατηρεί, συζητάει και επεμβαίνει πειραματικά σε διάφορα σχολεία ανά την Ευρώπη, αξιοποιώντας πολυμέσα, με απώτερο στόχο την κοινοποίηση των ευρημάτων στην ακαδημαϊκή και την ευρύτερη κοινότητα.
Νεαροί/ες μαθητές/τριες που βρίσκονται στις τάξεις του Γυμνασίου καλούνται να ερευνήσουν πάνω στη μελλοντική μάθηση μαζί με μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς και την ευρύτερη κοινότητα διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών, όπως η Βρετανία, η Γερμανία, η Νορβηγία, η Σουηδία, η Φινλανδία και η Ελλάδα. Στην προσπάθεια τους αυτή υποστηρίζονται από εκπαιδευτικούς-ερευνητές της eduACT.

Το πρόγραμμα: «Σχολείο του Μέλλοντος» αποτελείται από μια πανευρωπαϊκή ομάδα εκπαιδευτικών που προωθεί την έρευνα και την ανάπτυξη, με τη βοήθεια μαθητών Γυμνασίου / Λυκείου, σχετικά με το μέλλον των σχολείων.
Με αυτό τον τρόπο συμβάλει στα εξής:

  • Προαγωγή της ανάπτυξης της μάθησης
  • Προαγωγή της ένταξης
  • Προαγωγή της ισότητας και της ισοτιμίας των ευκαιριών, ώστε όλοι να έχουν πρόσβαση στη μάθηση
  • Προσφορά επιμόρφωσης για την ανάπτυξη των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα
  • Δημιουργία ενός δικτύου ευρωπαϊκών σχολείων που θα διασφαλίζει μέσω της έρευνας, καλύτερη μάθηση για τα σχολεία του μέλλοντος

Εκτός από το πρόγραμμα «Σχολείο του Μέλλοντος», η eduACT συνεργάζεται με τις Σχολικές Επιτροπές Εκπαίδευσης του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη για την δημιουργία ενός ευρωπαϊκού προφίλ προσφέροντας υπηρεσίες:

  • αποκόμισης τεχνογνωσίας και εμπειρίας υλοποίησης επιδοτούμενων προγραμμάτων της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης,
  • δημιουργίας εθελοντικής ομάδας για την διεξαγωγή καινοτόμων δράσεων,
  • ένταξης νεολαίας σε καινοτόμες δράσεις,
  • σύνδεσης σχολικών μονάδων με φορείς και επιχειρήσεις του Δήμου και της ευρύτερης περίοχης,
  • επιμόρφωσης ομαδαρχών κατασκηνώσεων,
  • οργάνωσης συγκεκριμένου εκπαιδευτικού πολιτιστικού αθλητικού προγράμματος κατά την διάρκεια των κατασκηνώσεων,
  • δημιουργίας λεσχών ανάγνωσης,
  • οργάνωσης κυριακάτικων πολιτιστικών δράσεων.
  • συνεργασίας με δήμους του εξωτερικού,
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης
Μετάβαση στο περιεχόμενο